Se spune ca o companie angajata de echipa de campanie a lui Donald Trump ar fi accesat profilurile a milioane de utilizatori Facebook. Cazul evidentiaza gestionarea datelor de catre Facebook.

Facebook are o problema si pur si simplu nu poate scapa de ea: oamenii continua sa foloseasca reteaua de socializare in propriile lor scopuri. Daca acest lucru influenteaza starea de spirit si manipuleaza alegerile, chiar si democratia este in pericol, avertizeaza persoane din interior si experti.

Compania de analiza a datelor Cambridge Analytica, angajata de echipa de campanie electorala a viitorului presedinte american Donald Trump, a accesat profilurile Facebook a peste 50 de milioane de utilizatori fara aprobarea acestora, potrivit rapoartelor din New York Times si British Guardian. Ziarele au relatat ca ea a profitat de activitatile private din retelele sociale ale unei parti a electoratului.

Facebook are nevoie si de datele detaliate despre utilizatori

Este al treilea astfel de caz pentru Facebook in aproximativ un an. Keyword yuii.ru Compania trebuia doar sa admita in septembrie ca aproximativ 3.000 de reclame cu continut polarizant au fost plasate in lunile dinainte si dupa alegerile din SUA. Clientii ar fi probabil in Rusia.

Si inainte de asta, cei care raspandeau „stiri false” au incercat sa foloseasca povesti false pentru a incinge starea de spirit in anumite grupuri in propriile lor scopuri.

In toate cele trei cazuri, Facebook a minimizat initial presupusele riscuri. Compania s-a ocupat de dezinformare si influenta rusa doar atunci cand criticile din partea utilizatorilor, expertilor si politicienilor nu s-au domolit.

Fiecare caz a clarificat, de asemenea, interesele conflictuale ale Facebook: pe de o parte, reteaua trebuie sa-si protejeze utilizatorii si, pe de alta parte, are nevoie de datele acestora pentru publicitatea sa foarte profitabila si directionata. carre haircut en.gravatar.com

Facebook stia despre asta de doi ani

Vineri seara tarziu, Facebook a anuntat ca Cambridge Analytica a fost intre timp oprita din fluxul de date. Compania a primit in mod gresit informatiile de la 270.000 de persoane care au descarcat o aplicatie declarata test de personalitate in cadrul Facebook. Facebook a aflat despre incalcarea vietii private in urma cu doi ani, dar abia acum o facea publica.

Cu aceasta declaratie, Facebook minimizeaza din nou amploarea, asa cum spune Christopher Wylie. Fostul angajat de la Cambridge, care a servit drept martor pentru cele doua ziare, a spus ca datele din aproximativ 50 de milioane de profiluri pot fi accesate – prin intermediul prietenilor ignoranti de pe Facebook ai persoanelor care au descarcat aplicatia.

Cambridge Analytica neaga acuzatiile

Wylie a spus ca Cambridge a folosit datele pentru a crea profiluri detaliate care au fost folosite pentru a identifica si viza alegatorii individuali, pentru a-i incuraja sa-si razgandeasca cu mesaje politice personalizate. symbolic wedding gifts issuu.com

„A fost un experiment extrem de lipsit de etica”, a spus el. “Te joci cu o tara intreaga.



  • funny quotes to cheer you up
  • cheap wedding gifts
  • christmas card messages from child to parents
  • christmas movie for adults
  • the little prince quotes about relationships





Cu psihologia unei tari intregi fara ca aceasta sa fi consimtit sau sa fie constienta de asta.”

Cambridge Analytica a negat orice fapta gresita, numindu-l pe Wylie un fost angajat nemultumit. Datele au fost obtinute prin incalcarea regulii Facebook, dar responsabil pentru aceasta era un intermediar. Datele nu au fost niciodata folosite si sterse complet atunci cand a fost descoperita incalcarea.

Wylie nu este de acord cu aceasta afirmatie, totusi. march 8 wishes www.instructables.com Facebook insusi a lansat o investigatie in acest sens.

Nu exista incercari de a preveni problemele viitoare

Jonathan Albright, director de cercetare pentru jurnalism digital la Universitatea Columbia, spune ca Facebook trebuie sa creeze aceeasi transparenta pe care o cere utilizatorilor sai atunci cand isi arata obiceiurile si preferintele prin aprecieri si antipatii. Cu toate acestea, se limiteaza la neglijenta modul in care Facebook retine in mod repetat informatii.

Cazul Cambridge a dezvaluit, de asemenea, lacunele in promisiunea Facebook de confidentialitate fata de utilizatorii sai – in special pentru aplicatiile terte.

Evident, nu exista nicio modalitate tehnica de a verifica astfel de promisiuni facute de dezvoltatorii de aplicatii. In cele din urma, utilizatorul este lasat in voia lui, indiferent daca are incredere in astfel de oferte sau nu. Masurile pe care Facebook le-a anuntat acum reactioneaza doar la incidente. happy march 8 wishes www.scoop.it Nu exista incercari de a preveni acest lucru intr-un fel sau altul in viitor.

„Toata lumea si-a dat acordul”.

Sambata, compania a subliniat ca colectarea datelor de la Cambridge nu a fost o invazie a vietii private, deoarece toata lumea si-a dat acordul pentru a-si partaja datele.

Aplicatia a respectat regulile de confidentialitate existente, niciun sistem nu a fost infiltrat, nimeni nu a furat parole sau a obtinut informatii sensibile fara consimtamant. Singura incalcare din punctul de vedere al Facebook a fost ca datele au ajuns la un tert, in speta Cambridge, in scopuri de cercetare.

Expertii spun, totusi, ca acest argument are sens doar daca fiecare utilizator intelege pe deplin setarile de confidentialitate confuze ale Facebook, care se bazeaza adesea pe schimbul maxim de date in setarea de baza.

„Este un abuz respingator de confidentialitate”, spune Larry Ponemon, fondatorul Institutului Ponemon, care cerceteaza confidentialitatea. march 8 greetings stackoverflow.com „In general, majoritatea acestor setari de confidentialitate sunt superficiale. Companiile trebuie doar sa faca mai mult pentru a-si respecta propriile angajamente.”

Previous articleJorg Kachelmann: Moartea in tabara de corturi – nicio furtuna nu vine brusc