Pretul benzinei a ajuns in campania electorala – cel mai tarziu cand ministrul Transporturilor Andreas Scheuer a anuntat ca politicienii vor trebui sa intervina daca se ajunge la peste doi euro. Dar ce determina de fapt pretul combustibilului?

Campania electorala a ajuns la benzinarii. Cel putin de cand ministrul Transporturilor Andreas Scheuer (CSU) a cerut la „Bild Live” ca politicienii sa intervina cu mai mult de doi euro pe litru si a avertizat ca partidele de stanga vor scumpi mobilitatea, pretul combustibilului a fost o problema.

Dar cum sunt create de fapt costurile la pompa si cine si ce are ce parte din ea?

Seria foto cu 12 poze

Cat costa in prezent benzina?

In media zilnica la nivel national de la 22.09. Benzina premium E10 a fost 1,573 euro, motorina 1,44 euro, dupa cum a calculat ADAC. Acestea sunt preturi in intervalul maximelor multianuale.

De unde avertizarea de doi euro pe litru?

Motivul declaratiilor a fost, printre altele, reportajele din presa conform carora preturile carburantilor ar putea creste brusc in urmatorii ani – din cauza pretului CO2 semnificativ mai ridicat in sectorul transporturilor. Keyword maddog-server.org Acest lucru ar putea fi necesar pentru ca sectorul transporturilor sa atinga obiectivele climatice. Dar o crestere brusca a pretului CO2 nu este de acord. Un purtator de cuvant al ministrului Mediului Svenja Schulze (SPD) a subliniat miercuri ca rapoartele despre un „soc al pretului combustibilului” sunt dubioase.

Alte instrumente sunt, de asemenea, concepute pentru a reduce emisiile de CO2 in trafic: stimulente financiare mai puternice, astfel incat oamenii sa treaca la autobuze si trenuri, o limita generala de viteza pe autostrazi sau o extindere in continuare a electromobilitatii si a retelei de incarcare.

Cum este calculat pretul combustibilului?

Potrivit Mineralolwirtschaftsverband (MWV), taxele reprezinta mai mult de jumatate din pretul benzinei si aproape jumatate din pretul motorinei la pompa. La nivelul actual al pretului, benzina premium costa 65,45 de centi taxa pe energie si in jur de 25 de centi TVA. Pentru motorina 47,04 centi taxa ulei mineral si in jur de 22 centi TVA. Restul se calculeaza din pretul produsului, costurile transportului si vanzarii acestuia si profitul de la benzinarii si industria petroliera. carre haircut slotbased.com Un pret CO2 a fost adaugat de la inceputul anului.

Ce rol joaca pretul CO2?

In prezent, emisia unei tone de dioxid de carbon (CO2) costa 25 de euro. Potrivit MWV, aceasta se ridica la 6,6 centi pe litru pentru benzina premium pura si putin sub 7,9 centi pentru motorina pura – fiecare cu TVA. Daca se adauga biocombustibil, este putin mai putin. Deci, in prezent, pretul CO2 reprezinta aproximativ 4% din pretul benzinei si 5 pana la 6% pentru motorina.

Daca pretul CO2 creste, acest factor de cost creste in consecinta. Daca va creste la 55 de euro pe tona, asa cum era planificat pana in 2025, se va ridica la aproximativ 14,6 centi pe litru pentru benzina premium pura si aproximativ 17,3 centi pentru motorina pura. In functie de amestecul de biocombustibil la pompa, putin mai putin. symbolic wedding gifts xtc.trouco.de

De ce exista un pret al carbonului?

Scopul pretului CO2 introdus de coalitia actuala negru-rosu este de a face combustibilii fosili mai putin atractivi si de a incuraja trecerea la alternative mai ecologice.



  • funny quotes to cheer you up
  • cheap wedding gifts
  • christmas card messages from child to parents
  • christmas movie for adults
  • the little prince quotes about relationships




Ce altceva influenteaza pretul combustibilului?

Potrivit expertilor, cel mai important factor pentru fluctuatii este pretul petrolului. Desi ajunge la consumator doar intr-o maniera moderata, este componenta in care apar cele mai mari schimbari. Cu recent in jur de 72 de dolari pe baril (159 litri) pentru soiul Brent din Marea Nordului, care este important in Europa, acesta este mult mai mare decat anul trecut. Cererea de combustibil si concurenta intre benzinarii joaca, de asemenea, un anumit rol. In plus, potrivit ADAC, preturile fluctueaza cu cativa centi in timpul zilei – de obicei sunt deosebit de ridicate in ora de varf a diminetii si cele mai scazute seara.

  • Preturi la benzina: Alimentati ieftin cu tanken.t-online

Cum este pretul combustibilului in comparatie istorica?

Potrivit ADAC, 2012 a fost cel mai scump an de alimentare cu combustibil pana in prezent. march 8 wishes 39504.org La acel moment, E10 a atins media in septembrie la 1,671 euro pe litru, motorina la 1,524 euro. Suntem inca departe de asta – desi si nivelul general al preturilor a crescut de atunci din cauza inflatiei.

Daca, pe de alta parte, te uiti doar la trecutul recent, cresterea preturilor la carburanti este flagratoare: in 2020 s-au prabusit din cauza Corona. Din luna mai a anului trecut, Super E10 a crescut cu aproape 40 de centi, iar motorina cu aproape 35 de centi pe litru.

Ce poate face politica cand preturile combustibililor cresc?

Ce posibila „frana a pretului combustibilului” pusa in joc de Scheuer este complet neclar. Politicienii ar putea reduce taxa pe energie – dar este una dintre cele mai importante taxe federale cu venituri de miliarde. In general, o indemnizatie mai mare pentru navetisti ar fi, de asemenea, posibila pentru a usura sarcina.

Cum vad alte partide si asociatii pretul CO2?

Verzii cer o crestere mai rapida a pretului CO2: pretul ar trebui sa creasca la 60 de euro din 2023. happy march 8 wishes alumni.thanhocvien.org Verzii vor sa creeze un echilibru social si sa dea veniturile din pretul CO2 inapoi oamenilor in totalitate printr-un „bani de energie”.

Candidatul la cancelar al SPD, Olaf Scholz, pe de alta parte, a avertizat deja in iunie impotriva intoarcerii „surubului pretului combustibilului”. De la Ministerul Mediului condus de SPD, se spune in prezent ca este important sa existe fiabilitate in pretul CO2. Acesta va fi majorat treptat pentru ca cetatenii si companiile sa se poata adapta la el si este o „chirie gradata de incredere”.

ADAC a avertizat sa nu se bazeze prea mult pe semnalele de pret pentru a atinge obiectivele de protectie a climei: „Pretul CO2 este un instrument important, dar nu singurul pentru reducerea emisiilor de CO2 in trafic”, a subliniat un purtator de cuvant. Acest lucru este valabil mai ales atunci cand nu exista alternative la masina in zonele rurale.

Drept compensatie, ADAC considera utila o crestere a indemnizatiei pentru navetisti. Pe de alta parte, el nu crede in garantiile de pret: „Presumarea ca statul ar putea garanta un plafon la pretul combustibilului este nerealista”, a spus purtatorul de cuvant. march 8 greetings www.briskbi.com

Surse folosite:

  • Agentia de stiri dpa

Previous articleMetzger si Servatius il critica pe Aus pentru „Iubire interzisa”
Next articleKoln: despre femeie se spune ca ar fi otravit socrul – martorul o impovareaza foarte mult